Běžnou praxà vÄ›tÅ¡iny obchodnÃch Å™etÄ›zců se stalo týdennà zlevňovánà nÄ›kterých výrobků. Obvykle jsou oznaÄeny velkým pÃsmenem v letáku, který dostáváme prakticky každý den do schránky. V daný den pak můžeme pÅ™edpokládat, že se do daného obchodu nahrnou davy lidÃ, kteřà si nebudou chtÃt nechat onu super výhodnou koupi ujÃt.
Již se stalo zvykem, že každý Å™etÄ›zec ji má v jiný den. Obvykle sice daná akce trvá po celý týden, ale po prvnÃm jednom Äi dvou dnech je vÄ›tÅ¡inou dané zbožà vykoupeno. Otázkou je, proÄ. Copak jej lidé nepotÅ™ebovali, než bylo ve slevÄ›?
Zde se samozÅ™ejmÄ› jedná o psychologický trik. Akce, slevy , Å™Ãkejme tomu, jak chceme, jsou využÃvány k tomu, aby zákaznÃci ve skuteÄnosti utratili vÃce penÄ›z, než za normálnÃch okolnostÃ. Jak je to možné, když je dané zbožà levnÄ›jÅ¡Ã?
StaÄà se jÃt podÃvat do nÄ›kterého z tÄ›chto obchodů v den, kdy tyto slevy zaÄÃnajÃ. VidÃme lidi s vozÃky plnÄ› naloženými daným zbožÃm, nebo alespoň v maximálnÃm množstvÃ, povoleném pro jednu osobu. A ÄlovÄ›k se musà ptát: opravdu toho tolik potÅ™ebujÃ? V koneÄném důsledku totiž za zbožà utratà mnohem vÃce, než kdyby si kupovali jen to, co skuteÄnÄ› potÅ™ebujÃ.
Dobrá, můžeme namÃtnout, ale pÅ™eci jen to majà doma. To znamená, že nebudou muset kupovat, až se daný produkt opÄ›t zdražÃ. JistÄ›, to je pravda, ale zapomÃnáme na fakt, že se obvykle jedná o potraviny. A ty majà urÄitou dobu trvanlivosti. Po nà je zkrátka můžeme vyhodit. A je nepravdÄ›podobné, že by to té doby stihli to vÅ¡e spotÅ™ebovat.
Jak se k tomu tedy postavit? JednoduÅ¡e. Ano, je dobré je využÃvat, ale mÄ›li bychom kupovat jen to, co skuteÄnÄ› potÅ™ebujeme. NapÅ™Ãklad, opravdu musÃme mÃt pÄ›t másel, jen proto, že jsou zlevnÄ›ná, nebo staÄà jedno? Zvlášť, když bydlÃme sami?
Dodržovánà tohoto postupu nám pomůže skuteÄnÄ› uÅ¡etÅ™it penÃze, nikoliv jen zdánlivÄ›. A o to tu jde pÅ™edevÅ¡Ãm, ne?